De eerste indruk…

Soms begrijpen ze het echt niet. Die eerste indruk, het plaatje dat lange tijd, zo niet voor altijd blijft hangen, hij is schier onuitwisbaar. Reclame boodschappen in het publieke domein zijn over het algemeen gericht op naamsbekendheid. De naam moet dus een positieve associatie met een beeld krijgen. Dan blijft het op een goede manier in de herinnering.

Snap2Je maakt voor tandpasta geen reclame door te laten zien wat er met het gebit gebeurt wanneer je geen tandpasta gebruikt; je laat dus een aantrekkelijk persoon met een stralende lach en een volmaakt gebit zien.

 

 

FietsIk wil je graag wat voorbeelden laten zien van een paar missers. Wanneer je fietsen verhuurt, dan richt je je vrijwel altijd op mensen die voor hun plezier willen gaan fietsen. De boodschap moet dus een plezierige associatie hebben. En desnoods een leuke. Bij dit voorbeeld ging het duidelijk mis.

 

 

 

 

hairkillerVerzorgen moet de associatie met koesteren met zich meebrengen. Een haarverzorger die zichzelf “hairkiller” noemt is niet echt sterk. Wanneer ik genoeg kale vrienden bij me had gehad, dan was de hiernaast afgebeelde foto veel leuker geworden.

 

 

 

 

 

 

 

AUTO

Er stopte zojuist een auto bij ons voor de deur. Met een reclame-boodschap op de zijkant. De combinatie auto/reclame kwam mij niet geloofwaardig over… (Klik op de foto voor meer detail)

 

 


0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.